Dlaczego nie warto polegać tylko na facebooku?

Awaria Facebooka, Instagrama i WhatsApp'a pokazała, że nie można polegać na społecznościowych gigantach. Twoja firma musi być niezależna, z łatwo dostępnymi informacjami.

Facebook czy Instagram to potężne aplikacje, które w bardzo dużym stopniu pomagają się rozwijać firmom z praktycznie każdej dziedziny. Czy oznacza to, że możemy zrezygnować z innych serwisów? Absolutnie nie!

Awaria Facebooka, Instagrama czy WhatsApp'a pokazała ostatnio, że bez tych serwisów Twój biznes nie istnieje, jeżeli nie posiadasz swojej strony internetowej.

Własna strona internetowa to nie tylko garść bardzo cennych informacji na temat Twojej firmy, usług czy produktów, to przede wszystkim dostępność, która jest niezależna od innych. Słowo niezależność jest tutaj bardzo ważne. Skupiając się tylko na profilu na Facebook'u czy Instagramie, rozwijasz coś, co tak na prawdę nigdy nie jest Twoje.

Bardzo mało prawdopodobne jest, że największe społecznościowe giganty zakończą swoją działalność z dnia na dzień, jednak wczorajsza awaria (4.10.2021) mogła dać do myślenia bardzo wielu osobom.

Strona internetowa jako "zabezpieczenie"

Dziwnie to brzmi, jednak w przypadku większych awarii stron takich jak Facebook, jedynym miejscem, gdzie klient może dowiedzieć się o Twoich usługach jest strona internetowa.

Wyobraź sobie sytuację, w której głównym źródłem pozyskiwania nowych klientów jest Facebook, a Ty nie masz swojej domeny oraz nawet prostej strony wizytówki. Co robi "Pan Kowalski"? Szuka informacji w Google, gdzie może nawet wpisać dokładną nazwę Twojej firmy, a tam pojawi się tylko odnośnik do Facebooka, który przecież nie działa, bo jest awaria. Twój potencjalny klient już jest zirytowany, ponieważ nie może poznać Twojej oferty czy cennika usług. Jaki jest naturalny odruch w takiej sytuacji? Osoba szukająca informacji po prostu klika w następny link, który może okazać się firmą konkurencyjną. Tak właśnie straciłeś klienta.

Jak temu zapobiec?

Twoja firma powinna mieć stronę internetową chociażby dlatego, aby pojawić się w Google. Im więcej tekstu na stronie firmowej tym większe szanse, że ktoś nawet przez przypadek wejdzie i sprawdzi usługi czy cennik. To już powinno dać Ci do myślenia, jeśli w dalszym ciągu zwlekasz z własną stroną internetową.

Ponad to, Google promuje lokalne firmy, więc kilka dobrze dobranych fraz np. "mycie samochodów tychy", czy "fryzjer katowice", może skutecznie pozyskać nowych klientów.

Wystarczy prosta strona wizytówka

Nie trać klientów tylko dlatego, że Facebook czy Instagram ma problemy techniczne. Firmowa strona internetowa to inwestycja, która prędzej czy później na pewno się zwróci.

Nie czekaj do kolejnej awarii, nie trać klientów i napisz do mnie, chętnie pomogę Twojej firmie tworząc szybką i bezpieczną stronę internetową.