Dlaczego strona internetowa jest ważna - 5 powodów

Oczywiste jest, że jako programista, i osoba zajmująca się tworzeniem stron internetowych, będę namawiać każdego do korzystania z moich usług.

Nie chcę jednak mówić, że strona jest potrzebna "bo tak", wysłać fakturę i mieć klienta "z głowy", nie o to w tym chodzi.

Chciałbym przedstawić Ci 5 powodów, dla których posiadanie własnej strony internetowej jest ważne, mam nadzieję, że któryś z powodów przekona Cię do zainwestowania w szybką i nowoczesną stronę internetową.

Własność strony internetowej

Na swojej stronie internetowej możesz zrobić dosłownie wszystko. Brak ograniczeń daje wiele możliwości, przede wszystkim stworzenia marki, która będzie unikalna.

Musimy pamiętać, że Facebook / Twitter / Google wcale nie są darmowe, oraz o tym, że firmowy profil na ww. platformach tak naprawdę nigdy nie należał, oraz nie będzie należeć do firmy.

Coraz częściej słyszy się o włamaniach na konta firmowe na Facebooku. Odzyskanie kontroli wcale nie jest takie łatwe, ponieważ musimy przejść przez szereg weryfikacji, potwierdzeń itp.

W przypadku nieodzyskania kontroli nad stroną na Facebooku tracimy wszystko, całą ciężką pracę, którą włożyliśmy na rozwinięcie marki.

Dlatego skupianie się tylko i wyłącznie na Facebooku nie jest zbyt rozsądnym rozwiązaniem. Własna strona internetowa również jest narażona na ataki osób trzecich, jednak odzyskanie danych, czy identyfikacja problemu jest o wiele szybsza niż w przypadku profilu na social media.

Oczywiście profil na Facebooku to tzw. "must have", jest to świetna platforma do zdobywania klientów, oraz poszerzania swojej działalności, jednak nie polecam skupiania się tylko i wyłącznie na social media.

Pozycja w wyszukiwarce Google

Użytkownik / potencjalny klient, chcąc wyszukać danych usług / produktów, wpisuje wybrane frazy w Google, jest to typowe zachowanie każdego z nas. W wielu przypadkach pierwsza pozycja w Google jest naszym wyborem, więc klikamy w link, aby zapoznać się z ofertą / produktem / usługą.

Jeżeli firma nie posiada strony internetowej, to skąd potencjalny klient ma wiedzieć o tym, że dana firma wykonuje usługi, lub sprzedaje produkt, który go interesuje?

Firmowa strona internetowa ma nieograniczone możliwości, wystarczy odrobina chęci, szczegółowe opisanie własnej działalności i gwarantuję, że liczba klientów będzie wzrastać.

Lokalna pozycja w Google

Wpisując np. "strony internetowe", Google szuka firm z okolicy i wyświetla je jako pierwsze. Dobrym przykładem są przychodnie lekarskie, akurat niedawno szukałem i dostałem 3 wyróżnione wyniki w pobliżu mojego miejsca zamieszkania.

Aby firma wyświetliła się lokalnie trzeba założyć konto w "Google Moja Firma", i wypełnić niezbędne dane. Polecam każdemu, kto prowadzi własną działalność.

Możliwość reklamy poszczególnych produktów / usług

Posiadając stronę internetową zazwyczaj umieszczamy na niej listę wykonywanych usług lub produkty. Idealnym rozwiązaniem jest posiadanie osobnej podstrony do każdej usługi czy produktu. Daje to możliwość zdefiniowania osobnego opisu podstrony (który również pomaga w pozycjonowaniu), czy też ustawieniu wybranego przez nas obrazka do wykorzystania w social media, np. Facebook.

Skoro jesteśmy już przy social media, to osobne podstrony możesz linkować (dodawać do postu na Facebook'u / Twitterze), przez co promujesz konkretną usługę / produkt. Obserwacja innych firm może pomóc w zbudowaniu lepszej relacji klient - firma poprzez właśnie takie działania.

Profesjonalizm

Nawet jeśli prowadzisz małą działalność, z jedną usługą / produktem, to warto zainwestować w stronę internetową. Idealnym rozwiązaniem będzie statyczna strona JAMstack, która na pewno zostanie pozytywnie odebrana przez potencjalnych klientów.

Warto też zadbać o najważniejsze informacje kontaktowe tj. numer telefonu, adres e-mail, oraz intuicyjny formularz kontaktowy.